Almere, Amersfoort, Amsterdam, Baarn en Volendam
020-2480246
info@losmaken.nl

Veelgestelde vragen

Eindelijk van je klachten af bij Kirchhoff Fysio

Kan je zomaar naar de fysio?

Ja. Sinds 2006 is een verwijzing voor fysiotherapie van de huisarts niet meer nodig. De fysiotherapeut doet tegenwoordig eerst een screening om te bepalen of je op het goede adres bent. Zo niet dan wordt je doorgestuurd.

Heb je een verwijsbrief nodig?

Nee sinds 2006 is dit niet meer nodig. Bij sommige diagnoses (die op de Chronische lijst van Borst staan) is dit verzekeringstechnisch wel nodig maar de fysiotherapeut zal je daar dan van op de hoogte stellen.

Wordt het vergoed door mijn zorgverzekeraar?

Indien je aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie dan wordt het vergoed door de zorgverzekering. Wij declareren de behandelingen direct bij je verzekering. Wanneer je onvoldoende verzekerd bent dan moet je de factuur zelf betalen.

Ik heb gehoord dat als je klacht chronisch is, dat het dan onbeperkt vergoed wordt. Hoe werkt dat?

Als jouw diagnose op de ‘chronische lijst van Borst’ staat dan worden de kosten vanaf de 21ste behandeling vergoed uit de basisverzekering. De eerste 20 behandelingen worden vergoed uit je aanvullende verzekering. Als je geen aanvullende verzekering hebt, of je krijgt minder dan 20 behandeling vergoed uit je aanvullende verzekering, dan zijn de kosten van deze (overige) behandelingen voor eigen rekening.

Hebben jullie een contract met mijn zorgverzekeraar?

Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract behalve met CZ Just (wel met CZ).

Hoe kan ik mijn afspraak annuleren of verzetten?

Je kan bij ons tot 24 uur van te voren je afspraak kosteloos annuleren of verzetten. Het beste is om dit direct met je behandeld therapeut (telefonisch) te regelen. Lukt dit niet, bel dan naar 0297-264202. Wanneer je te laat bent met het afzeggen van je afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt het bedrag van je behandeling in rekening te brengen. Dit komt omdat de behandeltijd voor je is vrijgemaakt en binnen 24 uur niet meer kan worden ingevuld door iemand anders.

Hoe weet ik of de fysio erkend is?

Fysiotherapeut is een wettelijk beschermde titel en mag dus niet door iedereen worden gebruikt. Wanneer je afgestudeerd fysiotherapeut bent dan ben je, zoals al onze therapeuten, ingeschreven in het BIG register (beroepen in de individuele gezondheidszorg).

Wat kost een behandeling als ik niet verzekerd ben?

Kijk hier voor de actuele tarieven. 

Waarom heb ik een factuur ontvangen, ik ben verzekerd.

Wanneer je een factuur hebt ontvangen terwijl je verzekerd bent dan kun je het beste contact opnemen met je zorgverzekeraar. Zij kunnen inzien hoeveel behandelingen er zijn gedeclareerd en hoeveel er worden vergoed. Wanneer het aantal behandelingen wat je vergoed krijgt op zijn, zullen de daaropvolgende behandelingen voor eigen rekening komen.

Wanneer ontvang ik de nota?

Het duurt even voordat alle administratie verwerkt is. Je kan je nota binnen uiterlijk twee maanden verwachten via de mail of post.

Hoe kan ik de nota betalen?

Je kan de nota overmaken naar NL72RABO 0316 976 717 met vermelding van het factuurnummer.

Wat is de betalingstermijn van de nota?

Gelieve de nota binnen 14 dagen voldoen.

Ik ben mijn factuur kwijt. En nu?

Stuur een mail naar admin@losmaken.nl en vraag om een nieuwe factuur.

Mijn factuur klopt niet. Wat moet ik nu doen?

Stuur een mail naar admin@losmaken.nl of bel naar 0297-264202.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Ja dit is mogelijk. Neem hiervoor tijdig contact op met admin@losmaken.nl of bel naar 0297-264202.

Ik heb een aanmaning ontvangen, en nu?

Wanneer je een aanmaning ontvangt verzoeken wij om de nota zo spoedig mogelijk te betalen. Lukt dat niet binnen de gestelde termijn, neem dan contact met ons op via admin@losmaken.nl of 0297-264202.

Gratis advies door Kirchhoff Fysio

Vul onderstaand formulier voor een vrijblijvend en persoonlijk advies.