Medical tape

Medical tape-techniek

Medical tape, ook wel kinesiology tape genoemd, is gekleurd en elastisch tape. Het is een ventilerende en huidvriendelijke tape die langere tijd achter elkaar kan blijven zitten. Medical tape is waterafstotend, dus ook douchen en zwemmen is gewoon nog mogelijk.

Medical tape: wat is dat?

Doordat medical tape elastisch is, kan deze tape goed ingezet worden tijdens de behandeling. Tijdens het opplakken wordt er wat rek op de tape gezet waardoor deze een soort liftende werking heeft op de bovenste huidlaag. Door de liftende werking zorgt de tape voor een vermindering van druk, wat kan zorgen voor pijnverlichting. Ook de bloedcirculatie en lymfe-afvoer worden dankzij medical taping verbeterd, zodat vocht en afvalstoffen beter afgevoerd kunnen worden. Medical taping is een manier om het zelfgenezend vermogen van het lichaam te ondersteunen.

Totale behandelplan medical taping

Medical tape kan voor verschillende doelen gebruikt worden: behandeling van blessures, het verminderen van ontstekingen, vocht of bloeduitstortingen, maar ook voor houdingscorrecties. Zelfs voor het beïnvloeden van de zenuwen (neuro-reflectoire beïnvloeding) kan de tape gebruikt worden, zoals bij de behandeling van hooikoorts.

Medical tape kan een onderdeel zijn van ons totale behandelplan via de Kirchhoff Fysio-methode. Wanneer wij medical taping toe willen passen, doen we dat altijd in goed overleg. Wanneer je geen tape wilt of allergisch bent, kunnen we de medical taping-techniek ook uit het behandelplan laten.

Gratis Persoonlijk Advies